search slide
search slide
pages bottom

Język w mediach

Język w mediach

Współczesne media często chcą być postrzegane jako działające w bezpośrednim kontakcie z odbiorcami. Elitarny charakter prasy wydaje się odchodzić do przeszłości. Współcześni dziennikarze to w mniejszym stopniu korespondenci, umożliwiający sprawniejszą komunikację społeczeństwa z narodem. Stają się natomiast dostarczycielami rozrywki, choć oczywiście nie można zapominać, że wiele redakcji nadal stawia sobie za cel dostarczanie widzom rzetelnych informacji o świecie. Media dostosowują się jednak do zmian społecznych i związanych z nimi oczekiwań. Tak jest chociażby w kwestii języka. Staje się on coraz bardziej zwyczajny, można nawet powiedzieć nowoczesny. Media angażują do swojego działania nowoczesne technologie i starają się być jak najbardziej na czasie. Narzuca to także konieczność zmiany formuły przekazów medialnych. Są one coraz krótsze, ponieważ odbiorcy raczej szybciej niż później się nudzą. Istotną rolę odgrywają chwytliwe, a często wręcz szokujące tytuły. Znaczenie ma jednak także nie tylko to, co powiedziane czy napisane, ale także wszystko to, co zostało przemilczane.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>