search slide
search slide
pages bottom

Reklama – co to jest i z czym to się je?

Reklama – co to jest i z czym to się je?

Reklama to informacja, która jest połączona z perswazyjnym komunikatem. Ma ona na celu skłonienie potencjalnych klientów do zakupienia danego produktu czy usługi oraz nakłonienie ludzi do popierania idei – promocja marki.. Wyróżniamy kilka form reklamy – między innymi jawna czy też ukryta –  kryptoreklama. Reklama ma również swoje funkcje. A są to: funkcja identyfikacyjna, funkcja emocjonalna, funkcja informacyjna, funkcja promocyjna oraz funkcja gwarancyjna. Z reklamy płyną zarówno korzyści jak i niestety zagrożenia. Do tych pierwszych zaliczamy między innymi powszechną informację o produkcie, kształtowanie postaw społecznych jak i korzyści finansowe (większa sprzedaż). Z kolei zagrożenia wynikające z reklami to na przykład manipulowanie odbiorcami, wprowadzanie ich w błąd, wzbudzanie nadmiernych potrzeb. Jednak reklama ma też swoją etykę, którą reguluje Kodeks Etyki Reklamy. Dzięki niemu w reklamie nie można między innymi dyskryminować ze względu na płeć, narodowość czy wyznanie, nie można używać elementów zachęcających do przemocy.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>